Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 11
Najala jsem si zhruba před 3/4 rokem grafické studio, aby mi zpracovalo katalog. Dodala jsem několikrát podklady, 2x se osobně sešla. První verze byla katastrofální a chtěla jsem ukončit spolupráci, ale nechala jsem se na osobní schůzce přesvědčit, že tomu dáme ještě šanci. Vzhled se upravoval. Termín se na po 3x odsunul, a protože to nezvládli ani do konce roku, a to ani zapracovat všechny moje připomínky a navrhované úpravy, rozhodla jsem ukončit spolupráci. Studio s tím souhlasí, s tím, že si s tím také již nevědí rady, ale chtějí zaplatit "odškodné" = odpracovanou práci, kterou vyčíslili na cca 50.000 CZK. Nemáme podepsanou žádnou smlouvu, ani oficiální objednávku. Existuje pouze email, ve kterém schvaluji, že souhlasím s cenovým rozmezím za dodání finálního grafického návrhu katalogu v rozmezí mezi 30.000-55.000 Kč. Samozřejmě, že jsem s nějakou malou kompenzací počítala, ale pouze symbolickou. Je potřeba ze zákona uhradit dílčí práce i za něco, co jsem neobdržela? Když nemám smlouvu, ani objednávku? Děkuji za radu, KV.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 30
Prosím o radu ve sporu o odstoupení od smlouvy. Chtěla bych vědět, jestli mám nějaká práva a ochranu nebo se musím podřídit firmě. Podrobné informace jsou v přiložené mailové komunikaci. Budu velmi vděčná za jakoukoli radu.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 20
Potřebuji poradit. Přišla mi nabídka od firmy ePoptávka (B2M.cz) a já na ni zareagoval. Po nahrávaném telefonickém hovoru jsem odsouhlasil, že jejich službu využiji. Ještě ten den mi přišla faktura. Jenže já jsem si to po několika dnech rozmyslel a napsal jim, že odstupuji od smlouvy. B2M toto neakceptuje a vyhrožuje mi vymáháním pohledávky. Podle jejich interních podmínek má zákazník na odstoupení od smlouvy 2 dny, ale podle zákona 10 dní. Nikde jsem nic nepodepsal, jen jsem to odsouhlasil v tel rozhovoru. Teď nevím, co mam dělat. V příloze zasílám jejich odpověď na Odstoupení od smlouvy. Děkuji za odpověď.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 32
Zaslala jsem zboží v zákonné lhůtě do 14 dní, prokazatelně zásilka doručena prodejci dne 31.12.2024. Finance za vrácené zboží mi zaslali až po mé urgenci na přelomu 1-2/2025. Přičemž jen na základě vyplněného čestného prohlášení, že jsem zboží ztratila (v podstatě myšleno nevrátila). Toto prohlášení jsem vyplnila proti své vůli, přičemž mi nezaslali jeho kopii, ale v pozdějších mailech potvrdili, že finance byly vráceny na základě čestného prohlášení ČP - bez toho bych finance nedostala. V mezičase mi zároveň potvrdili v jednom mailu, že všechny produkty obdržely, zároveň v tom samém mailu v přiložené faktuře malým písmem uvedli, že jsem zboží ztratila, a proto je vystavena rozdílová faktura. 25.2.2025 jsem obdržela automaticky generovaný mail, který je odesílán všem zákazníkům, kteří vrátili zboží na základě čestného prohlášení ČP. V mailu bylo, že i když zboží ode mne neobdrželi, tak jsem jejich věrný zákazník, a vrácení financí je čistě na základě jejich dobré vůle. Dle nich (napsáno v jejich mailu) není zřejmé, že v balíku skutečně ony produkty byly, čímž mě také nepřímo osočili z toho, že se neoprávněně obohacuji na jejich úkor. Na základě toho jsem odeslala stížnost, že jejich tvrzení jsou protiprávní a lživá, věc jsem žádala postoupit nadřízeným nad klientským centrem. Dále budu postupovat stížnost ČOI. Prosím o váš komentář (z praxe) k občanskému zákoníku par.1832,4) ...spotřebitel prokáže, že zboží odeslal... Jak přesně a jakými všemi možnými způsoby to mám prokázat, tedy co je touto větou, slovem "prokáže" myšleno? Jediný způsob, který mne napadl, je nahrát zaslání balíku včetně vložení věcí do balíku na jeden záběr, přičemž to dost dobře vždy nelze, je to navíc směšné, ponižující chování, také pracovník odesílací služby určitě nikdy nebude souhlasit s nahráváním, že si ode mne balík chvíli před tím zabalený přebírá. Děkuji.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 100
Zaregistrovala jsem se v seznamce. Po nějakém čase mi nabídli VIP členství. Vybrala jsem si na půl roku a přešla k platbě. Když mi přišla do bankovnictví částka, tak jsem platbu zamítla, protože neodpovídala nabídce. Teď mi vyhrožují pohledávkou, ale tím, že jsem nezaplatila, jsem neaktivoval moje VIP členství. Co teď? Mají nárok mně takhle vydírat? Děkuji.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 104
Můžu nějak odstoupit od smlouvy Nutriadapt, viz příloha. Program jsem začala čerpat 6.1.2025. Měl být na 6 měsíců, po dvou měsících chci ukončit. Zaplatila jsem polovinu, cca 7.000, samozřejmě chtějí doplatit všechno. Děkuji.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 148
Jsem zákazníkem společnosti Elyn, která se mimo jiné zabývá i výkupem přebytků z fotovoltaiky, kterou mám umístěnou na střeše svého RD. Marně se snažím, ukončit smlouvu kterou mám u nich vedenou. A to z důvodu minimálně navýšení správního poplatku ze 49 Kč na 99 Kč měsíčně, a dalších nevýhodných podmínek, ale s těmi jsem bohužel kdysi souhlasil. Ukončení je možné s tím, že nejdříve až za rok, nebo s pokutou 5.000 Kč. V posledním vyúčtování, které bylo vystaveno v prosinci 2024 (probíhá čtvrtletně) se účtovalo měsíční poplatek 49 Kč. Nikde jsem nepodepsal a ani bych s s navýšením měsíčního poplatku nesouhlasil, vždyť v nově navýšeném měsíčním poplatku mi na to prodej přebytku snad ani nevydělá a budu dotovat cizí firmu, za to že si ode mne "vezme" přebytky z FVE. Cena 0,4 Kč za 1 kwh a moje odhadované přebytky jsou ca 2.500 Kwh = za rok 1.000 Kč, které by mi měla společnost Elyn zaplatit, ale já bych měl společnosti zaplatit v měsíčních poplatcích zaplatit za rok 1.188 Kč. Po urgenci zrušení smlouvy z důvodu navýšení měsíčního poplatku mi bylo odepsáno, že to nelze, protože:
Dobrý den,
cena měsíčního poplatku byla změněna při prolongaci a není tedy možné smlouvu ukončit na základě změny ceny.
Přeci není možné jen tak si měnit výši měsíčního poplatku v automatické prolongaci smlouvy , když jsem k tomu nedal žádné stanovisko nebo ano? Již o této společnosti byla reportáž, v České televizi v Černých Ovcích, o jejich nefér jednání.
Moc děkuji za možnou radu a přikládám smlouvu uzavřenou se společností Elyn, v mém případě tarif "FIX". A také VOP podmínky, které jsem si vyžádal až při řešení problémů, čímž jsem si také vlastní vinou zavařil. V případě dotazů jsem samozřejmě k dispozici. Mají ty smlouvy chytře nastaveny, že si vlastně mohou dělat co se jim kdy zachce. Ještě mne napadá rozporovat VOP datované 1/2024, když smlouva byla uzavřena v lednu 2023, ale nemyslím si, že by to byl zásadní argument. Moc děkuji s pozdravem!
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 167
7.6.2023 jsem poskytl zápůjčku české firmě TH na 2.375.000 Kč, kde byla sepsaná řádná smlouva s úrokem 2 % měsíčně z jistiny s automatickým prodlužováním na 12 měsíců (tato částka byla postupně navyšována za cca předchozích 1.5 let).
7.6.2023 byla poslední aktualizace jistiny a co se týká firmy TH, tak úroky byly řádně plněny.
28.8.2023 bylo sepsáno převzetí dluhu slovenskou firmou F a od tohoto převzatí dluhu nebylo vyplaceno nic z úroku ani jistiny.
Vysvětlím vztahy: Já a TH jsme v čase půjčky měli spolupráci jako DPP a později jen jako IČO. Firma TH a Firma F měli spolupráci (jednatel firmy TH byl menšinový společník firmy F) Ty spolupráce tam byli provázané. Po přesunutí dluhu Firma TH a její jediný společník ukončil neprodleně spolupráci s firmou F a vystoupil jako společník z této firmy. Když se přesouval dluh bylo mě tvrzeno, že když dluh nepřesunu, tak už nikdy nic neuvidím protože údajně majitel firmy F podvedl majitele TH. Jelikož jsem spolupracoval s firmou TH (administrativa- neviděl jsem do podrobností), ale věděl jsem, že problém se týká více jak 100 klientů a značné částce co přesahovala 1.000.000 €, tak jsem nechtěl svoji smlouvu přesunout na slovenskou firmu R, kam se přesouvali všechny dluhy. Majitel firmy F je zároveň majitel firmy R a také tam byli spolupráce s firmou TH. Rozhodl jsem se tedy jako jediný přesunout dluh na firmu F, abych zvýšil pravděpodobnost navrácení mé půjčky. Firma F byla se mnou v pravidelném kontaktu a bylo mojí osobou připuštěno, že mě nejsou posílané úroky, protože jsem věděl o problémech s vyplácením ostatním klientům a zároveň jsem věděl, že se dokončují projekty které by měli v budoucnu generovat zisk a tím i zvýšená šance na moje uspokojení pohledávky. V současné době a situaci přestává subjekt R a s ním i sesterská firma F zvládat nápor klientů (údajné výhružky, sledování a výpovědi smluv) Podařilo se mě zjistit což je prokazatelné: Firma TH od mé osoby i od ostatních vylákala prostředky s tvrzením, že se jedná o obchodování na burze s historii více jak 5 let (byli popisované švýcarské fondy, nákup a prodej akcií - to je vše prokazatelné - množství videí a prezentací) tyto prostředky ale šli přímo firmě R a zde bylo použito (zčásti nebo zcela) na vývoj systémů, aplikací a rozvoje firmy a firem okolo majitele firmy R. Jelikož jsem byl a pořád jsem součástí firmy TH (hlavně z důvodu ekonomického, kdy musím platit úvěry na které mě bohužel navedl majitel firmy TH), tak majitel TH se dopustil neoprávněného podnikání (k dispozici právní analýza od firmy R) a majitel firmy R peníze přijímal s tím, že je používá do rozvoje firem. Po přesunu smluv firma TH přestala produkovat prostředky a zastavil se cash flow (z velké části proto, že majitel firmy TH nasliboval obrovské odměny nad rámec smluv a nebylo to udržitelné a pravděpodobně si uvědomil, že udělal chybu a nevěděl jak z toho ven a došlo k přesunu dluhů, kde uvedl firmu R a F v omyl, když přesun prezentoval jako technickou záležitost a že projekty jako takové budou pokračovat) Shrnutí a moje otázka: Mám nárok na vrácení půjčky původnímu dlužníku za předpokladu že bankovní transakce mé jistiny byla z firmy TH pro firmu R, ale nikoliv pro firmu F i když pod stejným společníkem ale jiným jednatelem. Dále ve smlouvě je uvedeno, že žádná ze stran neví o ničem co by bránilo plnění a přesunu dluhu - tady je prokazatelně úmysl jednání se zbavit dluhu co nedokáže platit a ještě z mého pohledu nekalého vylákání prostředků za jiným účelem než bylo prezentováno? Děkuji.
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 168
Před nedávnem jsem neprozřetelně podepsala kupní smlouvu na montáž klimatizace. Nyní jsem přehodnotila situaci a chtěla bych od smlouvy odstoupit. Bylo mi řečeno, že jsem propásla 14 lhůtu, proto není možné od smlouvy odstoupit. V podmínkách mají napsaných 14 dnů na odstoupení a sankce při odstoupení v době kratší 10 dnů před realizací. Ale já mám ve smlouvě realizaci až 16.4.2025 a netuším, zda v těch dvou měsících do realizace je nějaká šance ještě od smlouvy odstoupit. Děkuji, Božena
- Základní údaje
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 220
Ráda bych se poradila ohledně naší situace: V červenci 2024 nám byl firmou instalován fotovoltaický systém (s využitím státní dotace 90.000 Kč) s tím, že jsme si dopláceli i za připojení do distribuční soustavy, abychom mohli využívat energii i do domu (cca 27.000 Kč). FTV byla nainstalována s tím, že můžeme používat, o všechno papírování - připojení k soustavě apod. s ČEZ vyřídí firma. Jen na papír nutný k dodání pro získání dotace jsem čekala i po urgencích skoro tři měsíce. Nyní, v 2/2025, stále nemáme vyřízeno připojení na ČEZ. Pán komunikuje velmi zřídka, párkrát byl na dovolené, nemohl telefonovat, pak sdělil, že na všem pracuje, že se to zařizuje. Když mi to už nedalo a volala jsem na ČEZ, někdy koncem roku 2024, na podzim, tam mi bylo sděleno, že tam žádná žádost podaná není. Urgovala jsem u pána, že vše zařizuje. Poté jsem na ČEZ volala několikrát sama, abych se ujistila, neustále byli nějaké problémy, pořád se nic nedělo, urgovala jsem pána. Nakonec ode mě dostal přístup do uživatelského portálu, aby mohl vše nahrávat přímo. Také nám při instalaci sdělil, že při přetokách do sítě, je možné, že bude nějaká pokuta. To jsme řešili a pán nám do WHATSAPP komunikace napsal, že vzniklou pokutu firma uhradí. Včera (13.02.2025) jsem opět volala na ČEZ, kde stále byla vedena chyba, a doptávala se, jak je to s pokutami a jak jsou vysoké. Mimo jiné mi paní sdělila, že pokud nejsme připojeni, vůbec bychom FTV používat neměli a že výše pokuty by se mohla vyšplhat až na 500.000 (není jisté, že pokuta bude). Pánovi jsme volali, dokumenty SNAD! už poslal správně, říkal, že by se tím nezatěžoval a že počkáme, jak to bude pokračovat. Říkali jsme mu, že počkáme do příštího týdne, jinak se už obrátíme na soud. Jak prosím v tomto případě, že by byla opravdu vyměřena pokuta, postupovat, pokud by nebyl ochoten ji zaplatit? Pokud by např. vyhlásil bankrot nebo zrušil s. r. o.? Vyřešilo byl to, kdyby byl ochoten nám nyní podepsat ověřeně, že se zavazuje k zaplacení pokuty? Na ČEZu snad mají všechny hovory monitorované a nahrávané, komunikaci s pánem také máme uloženou. Velice děkuji za odpověď.