Kvůli koronaviru COVID-19 jsme se se zaměstnavatelem ústně dohodli na práci z domova, tedy homeoffice. Domluva zněla, že než bude k dispozici notebook, budu na OČR (mám prvňáka a předškoláka), potom začnu pracovat. Notebook jsem si převzala 17.3.2020. Tento den jsem také v dobré víře ukončila OČR (14.3.-17.3.2020).
V dalším týdnu mi dal zaměstnavatel podepsat dohodu (dodatek k mojí pracovní smlouvě) o práci z domova, kde bylo uvedeno např. v jakém čase mám pracovat a co všechno jsem povinna. Dohoda byla s platností od 23.3.2020. Následně jsem se dozvěděla, že 18.3.-20.3.2020 si mám vybrat dovolenou nebo náhradní volno, práci z domova (přestože prokazatelně vykonávanou - je možné doložit pracovními emaily, zpracovanými aktivitami ze systému) mi odmítli proplatit. Vím, že jsem neměla podepisovat něco od 23.3., ale měla jsem za to, že je to jen upřesnění podmínek, že na předchozí dny platí ústní dohoda, kterou teď samozřejmě vedení firmy zapírá. Bohužel jsem ještě tu dohodu podepsala s datem 17.3., stejně jako předávací protokol k notebooku. Kolegyně byla v podobné situaci, jen ještě neměla ukončené OČR, takže to využila a ukončila OČR až 22.3. Prosím o radu, jestli mám nějakou možnost se bránit.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment