Dne 31.7.2018 jsem zakoupil ojetý osobní automobil od podnikatele - fyzická osoba, který prodává dovozová auta. Po necelém měsíci mě začalo zlobit řazení. Po konzultaci s automechaniky mě bylo řečeno, že se jedná o vadné synchrony. Mělo by se tedy jednat o skrytou vadu. V kupní smlouvě je uvedeno:
Dne 4. srpna 2018 jsem převzal elektrokolo zn. TREK Powerfly 4 od cykloservisu BARTYS ve Varnsdorfu. Stalo se, že kolo s extrémně širokými řídítky jsem nebyl schopen dostat do bytu. Na základě mého požadavku je servis zkrátil. Chtěl jsem uskutečnit 1. jízdu, takže jsem kolo chtěl připravit dle pravidel silničního provozu.
Koupil jsem od fyzické osoby auto za 39.000 Kč. Po 2 měsících od nákupu jsem zjistil, že bylo bourané a následně vyvařené a rovnané. Auto funguje, ale mám z toho trochu strach a chci se ho zbavit. S prodejem mám problém, aniž bych šel hodně pod cenu. Je šance, uhrát to na prodej zpět původnímu prodejci, jenž mi zamlčel skutečnost, že je auto bourané, i přes to, že je ve smlouvě:
Uplatnila jsem reklamaci na nákup postele, bylo mi vyhověno a vymění mi ji za nový kus. V reklamaci jsem psala, že požaduji vrácení peněz. Mohu trvat na vrácení peněz nebo musím přistoupit na výměnu. Děkuji, Alexandra.
Dne 2.8.2016 jsem zakoupila prostřednictvím ALZA.cz notebook se zárukou 24 měsíců. První oprava v rámci záruky byla uskutečněna dne 11.10.2016. Závady: plamen při zapojení do zásuvky z kabelu. Při zapojení do jiné zásuvky vyhodilo pojistky. 25.10.2016 oprava provedena avšak notebook fungoval přibližně půl roku.
2017 jsem prodal svým dvěma známým 2 auta. První bylo v ceně 22.000 Kč v 12/2017. Druhé bylo v ceně 55.000 Kč a prodal jsem jej 11/2017. Obě auta byla prodána bez kupní smlouvy, jelikož ji ani jeden dotyčný nepožadoval. Po určité době začali požadovat servis různých věcí ode mě, ovšem bez zaplacení.
Reklamační řízení - 25.11.2016 jsem přes E-shop alza.cz objednal a koupil "chytrý" mobilní telefon Alcatel. Používám jej nárazově pouze s předplacenou datovou kartou jako Wi-Fi HotSpot v případech, kdy v mém internetovému připojení přes pevnou linku nastane výpadek, což se O2 "povede" asi dvakrát za rok a linka je pak minimálně dva dny nefunkční.
V 03/2018 jsem koupila osobní automobil od prodejce specializujícího se na prodej aut po operativním leasingu. V inzerátu bylo uvedeno, že je auto po velkém servisu ve 148 000 km (do 178 000 km) - výměna veškerých náplní, filtrů, brzových destiček a kotoučů. Na pohled to i tak vypadalo, že bylo měněno (dle slov pána ze servisu).
Máme ve vlastnictví byt od developera FINEP, zakoupený v roce 2010. V době záruky, která trvala 3 roky, nám jednou opravovali trhliny na stěnách způsobené smršťováním budovy. Stále ale se objevují trhliny ve stěnách, prasklo nám okno a neotevírají se dveře do zahrádky. Reklamaci FINEP odmítá, jelikož již uplynula doby záruky.
Prosím o pomoc a správný výklad zákona ohledně reklamace. V autorizovaném servisu mi bylo vyměněno lanko plynu, 15 měsíců potom se lanko přetrhlo. Reklamaci mi neuznávají, že na díl a práci udávají jen 12 měsíců. Nemělo by to být 24 měsíců? Děkuji, Alex.