Reklamační řízení - 25.11.2016 jsem přes E-shop alza.cz objednal a koupil "chytrý" mobilní telefon Alcatel. Používám jej nárazově pouze s předplacenou datovou kartou jako Wi-Fi HotSpot v případech, kdy v mém internetovému připojení přes pevnou linku nastane výpadek, což se O2 "povede" asi dvakrát za rok a linka je pak minimálně dva dny nefunkční.
Z tohoto důvodu se mobilní telefon používá tak jak je, tzn. bez jakýchkoli nastahovaných dalších aplikací. Po takovémto nárazovém používání začal mobilní telefon "zlobit": po zapnutí se spouštěl a restartoval, opět se spouštěl a restartoval a nedošklo k jeho spuštění. Takto by to trvalo pravděpodobně do doby, než by došlo k vybití akumulátoru, tento navíc velmi hřál a protože jsem měl obavu z jeho poškození nebo expoloze, musel jsem jej z mobilního telefonu vyjmout. 1.12.2018, tzn. po cca 13. měsících nárazového používání, jsem s touto závadou přístroj osobně reklamoval v prodejně Alza Hradec Králové. Byl mi nabídnut odkup přístroje za cenu cca 1.000 Kč, což jsem odmítl - telefon byl a je v záruce a stál 2.029 Kč. Jako OSVČ, pracovně závislý na internetovém připojení, jsem nemohl nic ponechat náhodě a samozřejmě musel pořídit nový přístroj. V popisu závady v příjemce reklamace je uvedeno "telefon se neustále restartuje a nejde spustit". V servisním listu je uvedeno "uvedená vada zákazníkem se projevila", a další text s tím, že byla provedena výměna baterie a nahrán nový SW na nejvyšší možnou verzi. Druhá reklamace stejné závady na sebe nenechala dlouho čekat - mobilní telefon jsem reklamoval 4.2.2018. V popisu závady v příjemce reklamace je v podstatě uvedeno to samé, jako v prvním případě: "po zapnutí se objeví logo Alcatel, ale dál se telefon nespustí. Nejde zapnout." V druhém servisním listu je uvedeno "zákazníkem reklamovaná vada se během testování s uživatelskými daty projevila", a další text. Je tam také uvedeno "Další neoprávněná reklamace může být ze strany servisu účtována dle aktuálního ceníku. Britex". Toto je z mého pohledu (máte, prosím, jiný názor? ) takové značně nemístné "bububu", protože žádná ze dvou proběhlých reklamací nepoprávněná nebyla, protože bez závady by prodejce mobilního telefonu nepřevzal a navíc mám od Britexu na dvou servisních listech černé na bílém, že "zákazníkem reklamovaná vada se během testování s uživatelskými daty PROJEVILA" Dále kdyby reklamace byly neoprávněné, byly by mi předepsány k úhradě, což se samozřejmě nekonalo. 24.2.2018 reklamace číslo 3. Žádal jsem o odstoupení od kupní smlouvy a vrácená peněz, ale byl jsem (dle mého názoru neoprávněně) odmítnut s tím, že třetí závada musí být potvrzena servisem. Závada je popsána "po zapnutí se objeví logo Alcatel, ale dál se telefon nespustí. Nejde zapnout. Neustále se restartuje. Již po 3 stejná závada a zákazník žádá vrácení peněz". Teď mám v E-mailu výzvu k vyzvednutí reklamace s uvedením textu "Způsob vyřízení: výměna". Servis, loajální Alze, evidentně nestojí o popis stejné třetí závady a chce se vyhnout odstoupení od kupní smlouvy výměnou přístroje za jiný, ať stejný model, nebo novější. (Což je mi samozřejmě úplně jedno). Tím, že chtějí vyřešit třetí reklamaci výměnou přístroje za jiný, evidentně uznali třetí reklamaci stejné závady za oprávněnou i když jsem servisní list neviděl - v prodejně jsem ještě nebyl a bez konzultace s Vámi mě tam neuvidí. Jak jsem již uvedl výše, MT mám dva měsíce koupený nový a v tuto chvíli nestojím o nic jiného, než akceptování odstoupení od kupní smlouvy a vrácení částky. Patrně budu muset přístroj nevyzvednout a řešit s Alzou písemně? Prosím o Váš názor a postup, jaký mám zvolit, pokud mám zákonný nárok na odstoupení od kupní smlouvy, aby mé kroky vedly ke kýženému cíli. Obě reklamace s třetí příjemkou reklamace posílám přílohou. Děkuji, Richard
Komentáře vytvořeny pomocí CComment