V září 2017 jsem zakoupil základní desku počítače, tedy tzv. mother board. Po dvou měsících přestala fungovat - samovolně přijímala napájení ze zdroje, větráky se točily ale PC nešel vypnout ani zapnout. Opatrně a s příslušenstvím jsem ji tedy zabalil a reklamoval. Při přijetí mj. v protokolu uvedli "motherboard pohledově nepoškozená".
Ráda bych Vás požádala o právní názor na spor, který vedeme s paní architektkou ohledně účtovaných nákladů za její práci, kterou nepovažujeme za řádně odvedenou. Popis situace: Chystám se s přítelem rekonstruovat dvougenerační dům z 80. let a skrze změnu dispozic pro obě patra jsme na doporučení oslovili paní architektku Márii Opavskou, společnost FOAM.
Oslovil jsem majitele autoservisu, který se zabývá i prodejem ojetých automobilů, tedy ojetin, že bych měl zájem o vozidlo. Byla mi nabídnuta koupě Octavie z roku 1998 za cca. 30.000 Kč. Cena nebyla vysoká, potřeboval jsem ji rychle. Majitel autoservisu říkal, že na autě právě pracují v garáži a že si jej můžu druhý den vyzvednout až vše dodělají.
V polovině října 2017 jsem si koupila trekingové boty, které jsem za 3 týdny od koupě reklamovala. Reklamace vyřízena kladně, avšak nyní, asi měsíc od reklamace mají boty další závadu (avšak jinou než minule). Má otázka zní, zda-li je možné do 6 měsíců od koupě si zvolit, zda chci vrátit peníze, či vyměnit zboží?
Jsem vlastníkem 1/12 orné půdy, na které hospodaří zemědělské družstvo, tedy ZD. Další vlastníci 8/12 matka, ta nyní v listopadu 2017 zemřela, bude se vypořádávat dědictví. Jí jsem byla od roku 2011 opatrovnicí. Další vlastníci 1/12 bratr a 2/12 sestra. Další sestra měla též 1/12 (tuto část darovala druhé sestře před schválením NOZ, i když tuto část slíbila mě).
Spor s Českou poštou: 7.11.2017 jsem uplatnila reklamaci a zároveň nárok na náhradu škody ve výši 17.000 Kč. To je částka, kterou jsem zaplatila paní Navrátilové za 7 korálků značky Trollbeads. Paní Jarošová mou platbu v pořádku obdžela a dne 5.10.2017 u pošty Paskov odeslala.
Objednala jsem si u jedné firmy 5 ks sítí dle předaného 1 ks našeho síta (imitace zlatého dubu, byla rotrhaná síťovina, přislíbili nám nové potažení) a 2 ks oken (polodekor vnitřní bílá - venkovní zlatý dub). Zaměření na okna a sítě pro rozměry a barvy provedl technik firmy, cenové nabídky vypracoval pracovník pobočky a poslal je elektronicky e-mailem.
Mám e-shop, kde prodávám digitální licence her - distribuované pomocí aktivačního klíče. Pokud zákazníkovi prodám digitální licenci, aktivační klíče doručuji e-mailem. Zákazník aktivační klíč úspěšně uplatní (tj. licenci aktivuje a již ji vlastní), ale vyskytne se problém, který souvisí se slabým hardwarovým vybavením jeho PC anebo se např. jedná o technickou chybu výrobce, pro jejíž řešení je třeba jej kontaktovat.
V létě 2017 jsem koupila byt v bytovém domě přes realitní kancelář. V září 2017 jsme zjistili, že v bytě se nedá pobývat vzhledem k hluku a otřesům, které vycházely z horního bytu (nově postavené garsonky z půdního prostoru). Sama prodávající uznala, že v tomto hluku se nedá bydlet a že je třeba podlahu horní garsonky odhlučnit (spravit).
Chtěla bych poradit ohledně reklamace závad v bytě. Dle jakého paragrafu se řídit? Závady ani po půl roce nebyly odstraněny a na některé reklamace byly ignorovány a nikdy nevyřešeny? Na co se odkázat a co se dá vymoci? Jde o nově zakoupený byt. Závady jsou všeho druhu po závažné až méně závažné a to: