Můj dotaz se týká principu rovného zacházení se zaměstnanci na pracovišti a poskytování home office. Vím, že na to zatím neexistuje žádná právní úprava, nicméně přesto se ptám, zda ředitel příspěvkové organizace může k poskytování home office jednotlivým zaměstnancům přistupovat rozdílně bez udání objektivního důvodu.
Až dosud jsme mohli všichni stejně čerpat home office až 4 dny v týdnu. Nyní ředitel rozhodl, že zaměstnanci, kteří pracují na zkrácený pracovní úvazek, budou moci čerpat home office 3 dny v týdnu a zaměstnanci pracující na plný úvazek jenom 2 dny v týdnu. Přitom mezi zaměstnanci se zkráceným úvazkem nejsou dojíždějící, zatímco já, která mám plný úvazek, dojíždím do zaměstnání tam i zpět 80 km. Nově zavedená změna mě finančně velmi poškozuje. Na moji námitku, že to není férové jednání, když zaměstnanci se zkráceným úvazkem mají stejný počet dnů dovolené, stejný počet stravenek, stejně vysoký příspěvek na FKSP jako ti s plným úvazkem, tak proč by měli mít vyšší počet dnů home office. Odpovědí ředitele bylo, že je to jeho rozhodnutí, tečka. Nepovažuji to za objektivní zdůvodnění, naopak se domnívám, že jde z jeho strany o nerovné zacházení, které mě finančně poškozuje. Můžete mi, prosím, poradit, jak to z pohledu práva doopravdy je a jak bych se mohla bránit? Děkuji pěkně. Zdraví Leona.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment