Jak je to, když řádně reklamuji zájezd, dovolenou (důvody a předmět reklamace zde neuvádím bylo by to na dlouho, šlo o zájezd 2 rodin za 62 000,- CZK) a cestovní kancelář mi neodpoví do 30ti dnů na reklamaci. Vše je plně a snadno doložitelné doporučenými dopisy.
Cestovní kancelář odpověděla (zamítavě v plném rozsahu) až na moji intervenci za 33 dní. Mám automaticky nárok na nějaké odškodné? Je na toto pamatováno v zákoně? Jak bych měl nyní postupovat? Děkuji, Miloš
Odpověď:
Pokud cestovní kancelář vyřídila Vaší reklamaci s třídenním zpožděním, dopustila se tím správního deliktu a dozorový orgán (Česká obchodní inspekce) jí může pokutovat. Vám však z tohoto titulu nárok na žádné odškodnění nevyplývá.
Pokud se však domníváte, že Vám prodlením cestovní kanceláře vznikla škoda (popř. pokud rovněž nesouhlasíte se zamítnutím své reklamace), můžete se obrátit na soud s žalobou na náhradu škody, v níž vylíčíte veškeré rozhodné skutečnosti, přiložíte maximum důkazů (přičemž zmiňte i prodlení cestovní kanceláře s vyřízením reklamace) a budete se domáhat vyřčení povinnosti uhradit Vám finanční kompenzaci (ta by se měla dle zákona rovnat rozdílu v ceně mezi skutečně získanými službami a tím, co jste cestovní kanceláři zaplatil).
Komentáře vytvořeny pomocí CComment