Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
    Jak je to, když řádně reklamuji zájezd, dovolenou (důvody a předmět reklamace zde neuvádím bylo by to na dlouho, šlo o zájezd 2 rodin za 62 000,- CZK) a cestovní kancelář mi neodpoví do 30ti dnů na reklamaci. Vše je plně a snadno doložitelné doporučenými dopisy.

    Cestovní kancelář odpověděla (zamítavě v plném rozsahu) až na moji intervenci za 33 dní. Mám automaticky nárok na nějaké odškodné? Je na toto pamatováno v zákoně? Jak bych měl nyní postupovat? Děkuji, Miloš

    Odpověď:

    Pokud cestovní kancelář vyřídila Vaší reklamaci s třídenním zpožděním, dopustila se tím správního deliktu a dozorový orgán (Česká obchodní inspekce) jí může pokutovat. Vám však z tohoto titulu nárok na žádné odškodnění nevyplývá.
    Pokud se však domníváte, že Vám prodlením cestovní kanceláře vznikla škoda (popř. pokud rovněž nesouhlasíte se zamítnutím své reklamace), můžete se obrátit na soud s žalobou na náhradu škody, v níž vylíčíte veškeré rozhodné skutečnosti, přiložíte maximum důkazů (přičemž zmiňte i prodlení cestovní kanceláře s vyřízením reklamace) a budete se domáhat vyřčení povinnosti uhradit Vám finanční kompenzaci (ta by se měla dle zákona rovnat rozdílu v ceně mezi skutečně získanými službami a tím, co jste cestovní kanceláři zaplatil).
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování