Podle § 11 Zákona o ochraně spotřebitele
veškeré písemné informace musejí být podávány v českém jazyce. Samotný nedostatek českého návodu
není vadou, která by mohla být příčinou reklamace. Můžete však
na uvedenou skutečnost upozornit Českou obchodní inspekci (ČOI), která je oprávněna
prodávajícímu uložit za tento delikt sankci. Pokud tedy prodávající informace neposkytl,
porušil svoji právní povinnost, a proto vám
odpovídá za škodu, která by vám v příčinné souvislosti s tím mohla vzniknou.
Nadto se
podle ustanovení § 617 Občanského zákoníku můžete i dodatečně splnění
povinnosti poskytnout český návod domáhat.
Jednorázovost či opakovanost dovozu nikdy nehraje roli, důležité je pouze to,
zda dovozce dodal předmětné zařízení v rámci své podnikatelské činnosti.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment