Zakoupil jsem 1/2022 privátně vozidlo, na kterém se už po 4 měsících projevovaly skryté závady motoru. Nedalo se prokázat, zda to prodejce věděl nebo ne. Abych dal auto do pojízdného stavu, musel jsem investovat cca. 35.000 Kč. 31.12.2022 jsem zjistil, že vozidlo má stočený tachometr o 160.000 km. Potvrzení o manipulaci mám přímo z autorizovaném servisu.
Prodejce však tachometr nestočil. Auto bylo dovezeno z Německa do ČR v roce 8/2010 s 260.000 km. Za měsíc poté, 9/2010 byl stav tachometru 100.000 km. První majitel v ČR přihlásil vozidlo do evidence se stavem 100.000 km. V roce 2011 ho prodal mému prodejci. Mohu tedy vrátit vozidlo prodejci nebo si musím dohledat, kdo auto manipuloval a potom tomu dotyčnému vrátit auto? Kdo uhradí v tomto případě náklady za opravy, když by došlo k vrácení? Koupil jsem šrot a budu vracet nově opravené auto. Je možné požadovat slevu z kupní smlouvy jako 2. alternativu? Auto jsem koupil s nájezdem 320.000 km a v reálu má 480.000 km. Ve smlouvě je zapsaný stav km: 320.000. Prodávající navrhoval vrácení 2.000 Kč, což je zanedbatelná suma v rozdílu tržní ceny auta 320.000 km a 480.000 km. Prosím o radu, jak napsat předžalobní výzvu, zda tam mohu do textu integrovat vrácení vozidla + náklady na opravy nebo 40.000 Kč z kupní ceny zpět? Auto jsem zakoupil za 100.000 Kč.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment