Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Kúpil som pracovný stroj ako živnostník. Záruka na stroj je 24 mesiacov. Stroj sa mi za osem mesiacov pokazil 3x, tá istá závada - výrobná chyba. V autorizovanom servise mi ju vždy opravili. Momentálne žiadam od firmy, kde som stroj kupoval vrátenie peňazí v plnom rozsahu, mám nárok na vrátenie? Ivo.

    Odpověď:

    Zde záleží především na tom, jaká práva Vám přiznává smlouva, na základě které jste stroj koupil. Zákon totiž umožňuje smluvním stranám, aby si nastavily práva a povinnosti, včetně způsobu řešení vad, dle svých potřeb. Je tak potřeba nejdříve důkladně prostudovat smlouvu, jak ta předvídá, že budou vady řešeny a jaké Vám přiznává práva.
    Pokud by toto ve smlouvě obsaženo nebylo, postupuje se dle zákona, kdy obecně máte právo žádat opravu, výměnu stroje, slevu z kupní ceny nebo můžete od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz. Doporučuji vést veškerou komunikaci s prodejcem v písemné podobě.

    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování