Kvůli korozi prahů automobilu (oba prahy pouze v jednom místě) jsem nechal 07.04.2017 oba prahy vyměnit. Rovněž jsem nechal aplikovat ochranný nástřik. Smlouva s autoservisem obsahuje pouze „výměna prahů“. Nyní jsem zjistil, že oba prahy jsou po cca 14 měsících po celé ploše pokryty známky koroze – koroze prosvítá přes ochranný nástřik. Je tedy zřejmé, že koroze započala dříve, než jsem ji nyní zjistil já. Neumím však odhadnout kdy.
Na daňovém dokladu z opravy je uvedeno:
„Záruka na kvalitu provedených prací je 6 měsíců od převzetí opravy. Prodávající odpovídá za vady výrobku podle §2164 Občanského zákoníku 24 měsíců od jejich převzetí. “
Domnívám se, že, pokud nechám vyměnit prahy, neměly by prahy korodovat po cca 1 roce. Objednávka nedefinuje „ochranu proti korozi“, domnívám se ale, že při výměně dílů je autoservis povinen díly vyměnit tak, aby nové díly nezačaly ihned po výměně korodovat.
Netuším, zda je nová koroze způsobena vadnou prací (chybějící ošetření před nástřikem apod.) nebo vadným dílem (montáž „nových“ prahů, kde koroze již započala před montáží apod.).
1) Na základě kterých zákonných ustanovení mohu dílo reklamovat a domáhat se nápravy? Jde o §2165, který ale hovoří o „spotřebním zboží“?
2) Plyne z nějakého ustanovení povinnost autoservisu provést výměnu vadného dílu tak, aby byla po výměně zajištěna původní ochrana měněného dílu před nepříznivými vlivy, zde před vnějšími vlivy/korozí?
3) O jaká ustanovení ve vztahu dodavatel/odběratel se lze v tomto případě opřít?
Děkuji. Milan
Komentáře vytvořeny pomocí CComment