Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    Zboží bylo zakoupeno přes web Euronics dne 22.10.2015 - dne 22.10.2015 jsme dostali email ohledně toho, že platba byla úspěšně připsána na účet Euronics. Na faktuře stojí: datum vystavení 22.10.2015, datum splatnosti 22.10.2015 a datum uskutečnění zdaň. plnění 22.10.2015. Zboží bylo zasláno jako balík do ruky a bylo převzato dne 27.10.2015.

    Prosím o odpověď, do kterého data platí lhůta pro uplatnění reklamace. Euronics tvrdí, že zboží již není 3 dny v záruce. Dnes (01.01.2018) mi, ale napsali, že je reklamace vyřízena - že se závada v servise neprojevila. Vzhledem k tomu, že na další testování doma už nemám čas - zboží bylo přijato do reklamace poslední možný den, prosím o odpověď, jak mám dále postupovat. Předpokládám, že zboží opravené není, vzhledem k tomu, že se závada v servise neprojevila. Děkuji, Gabriela

    Odpověď:

    Dle ust. § 2165 je kupující  oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.   Vadu jste tedy oprávněna reklamovat i po uplynutí 24 měsíců, jste však povinna prokázat, že se vyskytla v této době. 24 měsíční lhůta uplynula dne 27.10.2017, kdy se v této době vada musela vyskytnout.
    Pokud jste však vadu reklamovali nejpozději dne 27.10.2017, je zřejmé, že se vada musela projevit ve 2 leté lhůtě. Pokud však prodejce reklamaci neuzná, bude nudné nechat zpracovat znalecký posudek, který určí, zda je zboží vadné. S tímto posudkem opětovně vadu reklamujte a požadujte také náhradu nákladů za vypracování posudku.
    Pokud by ani poté prodejce reklamaci neznal, obraťte se na Českou obchodní inspekci s návrhem na mimosoudní vyřešení sporu. Více informací a možnost online podání návrhu naleznete zde:
    https://www.coi.cz/informace-o-adr/
    Pokud by ani řízení u ČOI nepomohlo, bylo by nutné se domáhat nároku žalobou u soudu.


    ► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

    • Stavění záruční lhůty reklamací - zastavuje se záruční doba při probíhající reklamaci?
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování