Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)

    02/2017 jsme u společnosti Valtech zakoupili elektronické kukátko. Kukátko pracuje na operačním systému Android. Po aktualizaci v červnu 2017 kukátko přestalo přenášet obraz před dveřmi na LCD monitor. Společnost jsme se pokusili několikrát kontaktovat přes telefon uvedený na webových stránkách. Telefon nikdo nezvedá.

    Dále jsme napsali email, na oficiální adresu uvedenou na stránkách, na které dodnes nikdo nereagoval. Chci se informovat, jakým způsobem je možné získat peníze za výrobek zpět, protože společnost neposkytuje žádný servis a výrobek je stále nefunkční. Máme se obrátit na ČOI - mimosoudní řešení sporů? Děkuji a přeji příjemný den Miloš.

    Odpověď:

    Je třeba kukátko v souladu s obchodními podmínkami e-shopu reklamovat. Reklamaci odešlete emailem a poštou zároveň s kukátkem. Následně má eshop 30 dní na vyřízení reklamace.
    V zásadě máte primárně právo na opravu věci. Můžete požadovat  vrácení peněz, ale e-shop by Vám přesto mohl zaslat věc opravenou. Nárok na vrácení peněz máte vždy při 3 reklamacích stejné vady nebo 4 reklamacích různých vad. Pokud reklamace nebude vyřízena do 30 dnů, pak máte právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz.
    V případě oprávněné reklamace máte rovněž právo na úhradu nákladů spojených se zasláním zboží e-shopu k reklamaci.
    Pokud e-shop již nereaguje, je možné, že již v zásadě žádnou činnost neprovozuje, pak může být vymožení peněz složitější, Pokud je však provozovatelem e-shopu fyzická osoba, pak je situace lepší, než pokud by jím byla s. r. o.
    Pokud by nedošlo k opravě/vrácení peněz, pak se obraťte na ČOI s návrhem na mimosoudní řešení sporu. Toto řízení je zcela zdarma a provozovatel e-shopu uvidí, že se aktivně bráníte, může to tedy vést k vyřešení Vaší situace. Více informací a možnost online podání návrhu naleznete zde:
    https://www.coi.cz/informace-o-adr/
    Pokud by ani toto nepomohlo, bude jedinou možnou cestou podání žaloby k soudu. V tomto případě již doporučuji využít služeb advokáta, jejichž seznam naleznete zde:
    www.advokatikomora.cz
    Pokud by nedošlo k vyřízení reklamace do 30 dní, obraťte se rovněž na ČOI, tentokráte s podnětem k zahájení správního řízení pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.


    ► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

    • Lhůta na vyřízení reklamace eshopem - kolik dní?
    • Odstoupení od kupní smlouvy - nevyřízení reklamace prodávajícím v zákonné lhůtě
    • Mimosoudní řešení s ČOI, českou obchodní inspekcí - spor prodávajícího a koupujícího, prodejce a zákazníka
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování