V případě, že kupující reklamuje vadu zboží do 6 měsíců od převzetí zboží, pak platí zákonná domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí a kupující má výhodnější postavení. Prodejce by musel prokázat opak. K prokázání opaku ale nestačí pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale ideálně prokázání opaku např. znaleckým posudkem.
Kupující má právo na dodání nové věci, příp. jen její součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Pokud není možné věc či její část vyměnit, může kupující odstoupit od smlouvy. Pokud však lze vadu bez zbytečného odkladu odstranit opravou a požadavek na novou věc by byl nepřiměřený (např. zašít malou dírku ve švu), pak má kupující právo na opravu. Právo na přiměřenou slevu z kupní ceny náleží kupujícímu vždy, pokud neuplatnil jiné právo.
Kupující může odstoupit od smlouvy také v případě, že věc má větší počet různých odstranitelných vad (minimálně 3 různé vady najednou).
Z výše uvedeného se domnívám, že máte právo od smlouvy odstoupit. Těžko posoudit, zda máte nárok na výměnu zboží, jelikož mi není známo, zda je to vzhledem k možnostem prodávajícího možné.
Prodávající má skutečně na vyřízení reklamace 30 dnů.
Vzhledem k uvedenému se domnívám, že Vám vzniklo právo od smlouvy odstoupit, požadovat slevu z kupní ceny, nebo požadovat opravu věci (těžko říct, zda je možné odstranit všechny vady).
Pokud jste však již nějaký nárok uplatnit, pak jej nemůžete měnit bez souhlasu prodávajícího. Pokud jste ještě právo z vadného plnění neuplatnil, můžete i od smlouvy odstoupit. V takovém případě zašlete prodávajícímu dopis, ve kterém mu sdělíte, že od smlouvy odstupujete a požadujete vrácení peněz. Stanovte k tomu prodávajícímu přiměřenou lhůtu. Dopis zašlete doporučeně a nejlépe i s dodejkou.
Pokud by Vám prodávající nevyhověl, musíte se svých práv domáhat soudně. Pak Vám doporučuji, abyste vyhledal právní pomoc advokáta. Seznam advokátů naleznete na
www.advokatikomora.cz
Komentáře vytvořeny pomocí CComment