Nedošlo-li k řádnému vyřízení Vaší reklamace z roku 2011, resp. nebude-li řádně vyřízena ani Vaše letošní reklamace, bude se na reklamované vady bytu pohlížet, jako by se jednalo o tzv. neodstranitelné vady (§ 19/3 zákona o ochraně spotřebitele). V tomto případě máte dle § 622/2 a 3 Občanského zákoníku právo požadovat výměnu věci (v případě bytu zůstává otázkou reálnost takového požadavku), poskytnutí přiměřené slevy z ceny bytu (není samozřejmě vyloučeno, abyste též nárokovala bezplatné odstranění reklamovaných vad), od kupní smlouvy můžete též odstoupit (v tomto případě by následně došlo k vrácení kupní ceny a vrácení bytu).
V současné chvíli můžete na nečinnost prodávajícího upozornit místně příslušnou pobočku České obchodní inspekce, svým počínáním se mohl prodávající dopustit správního deliktu dle § 24/7 písm. t) zákona o ochraně spotřebitele, za který mu hrozí pokuta do 3.000.000,- Kč.
Zároveň Vám doporučuji kontaktovat advokáta a dohodnout se s ním na sepsání tzv. předžalobní výzvy, v níž dáte prodávajícímu poslední šanci k nápravě závadného stavu a současně zmíníte, že v případě jeho přetrvávající nečinnosti jste připravena hájit svá práva soudní cestou. Pravděpodobnost, že prodávající zareaguje na dopis psaný advokátem, je vyšší.
Mírně nad rámec Vašeho dotazu připomínám, že dle § 598 Občanského zákoníku máte právo na náhradu všech nutně vynaložených nákladů spjatých s reklamací (zde se jedná zejména o náklady vypracování odborného posudku).
Komentáře vytvořeny pomocí CComment