Počet stránek ve webu: 48507

    1 1 1 1 1
    Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
    Včera jsem u prodejce vyzvedla boty, které jsem u něj opakovaně reklamovala (odlepená podešev), prodejce mi reklamaci zamítl s tím, že jde o zboží 2. a 3. jakosti a na tu se 2letá záruka nevztahuje, protože je to zboží nekvalitní a že on nebude investovat do opravy, protože je to drahé.

    Do reklamačního protokolu napsal, že jde o 2. a 3. jakost a že je to důvod zamítnutí. Nebylo možné se dohodnout ani na slevě ani na vrácení peněz z důvodu neodstranitelné vady. Co teď - oslovit znalce, který boty posoudí? Nebo mám oslovit ČOI pro porušení zákona prodejcem? Děkuji, Izabela

    Odpověď:

    Doporučuji oboje - tedy oslovit jak znalce (aby zjistil příčinu vady), tak informovat o této praktice Českou obchodní inspekci ČOI.
    I přes to, že jste koupila zboží nižší jakosti, nemůže se z povinností spojených s prodejem prodejce vyvázat (tedy zejména z odpovědnosti za vady).
    Na takové zboží se vztahuje stejná zákonná záruční doba jako na jiné zboží. Výjimkou je zboží např. repasované, které se vytvoří z použitých dílů, u nějž si výrobce vyhradí kratší záruční dobu (podle zákona je záruka na použité zboží min. 6 měsíců).
    Nenašli jste odpověď na Váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 99 Kč. Odpověď obdržíte maximálně do 5 pracovních dnů. Poradit se s naším advokátem.

    Komentáře vytvořeny pomocí CComment

    Společný majetek manželů
    Rozvod manželství
    Vše o dědění a vydědění
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Výživné, alimenty - nejčastější dotazy

    Vymáhání dluhů, směnky

    Strašák jménem exekuce
    Osobní bankrot (konkurz), oddlužení (insolvence) - informace
    Trvalé bydliště
    Omezení, zbavení svéprávnosti
    Proč se nevyplatí ignorovat dopisy

    Na co nezapomenout při stěhování