Prosím o právní radu jako předseda SVJ. V 04/2023 jsem obdržela od jednoho vlastníka bytu fakturu na instalatérské práce s tím, že v rámci své rekonstrukce koupelny vyměnil i svou část hlavní odpadové stoupačky a jelikož tato stoupačka je ve společném majetku domu, nechal na SVJ vystavit fakturu a ať ji proplatíme.
Po poradě s místopředsedou SVJ jsme nakonec fakturu v dobré vůli proplatili, jelikož zmiňovaná hlavní odpadová stoupačka je opravdu už stará a i když byla v pořádku (v r. 2022 kontrolována kamerou), chápali jsme, že v rámci rekonstrukce vlastník bytu stoupačku chtěl vyměnit. Později jsme však obdrželi další fakturu na částku 7.000 Kč za zednické práce s vysvětlením, že jak jinak se ke stoupačce měl dostat, než probouráním zdiva a proto opět požaduje od SVJ proplacení a pokud neuhradíme, bude řešit právní cestou. Je vlastník bytu v právu, když o nic předtím písemně Shromáždění, nebo alespoň výbor SVJ nepožádal, nedoložil rozpočet, neměl vlastně nic odsouhlaseno?? Ve Stanovách máme, že o opravách a úpravách spol. částí domu rozhoduje Shromáždění SVJ. A to nejdůležitější, šel by na tento náš případ použít zákon 89/2012 paragraf 1183, konkrétně odstavec 2. cituji : „Prováděl-li však tyto práce ve svém zájmu jen některý vlastník jednotky, nahradí škodu sám“. Škoda=poškození zdiva při probourávání se ke stoupačce. Děkuji.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment