Bydlíme v nájmu od roku 2016, platíme zálohy za vodu, plyn, elektřinu. Za rok 2016 jsme vyúčtovali pouze plyn, jelikož tam byl velký nedoplatek, který majitelka nechtěla platit sama. Za elektřinu jsme nedostali vyúčtování vůbec, fakturu za vodu jsme dostali náhodou v roce 2018. Vyúčtování za vodu a elektřinu pro rok 2016 žádné.
Rok 2017 - faktury jsme dostali, jelikož se začly opět řešit nějaké nedoplatky a přeplatky na fakturách, ale fakticky jsme žádné řádné vyúčtování nedostali. Proběhlo pár emailů bez toho, aniž by nám vystavila řádné vyúčtování.
Rok 2018 - vyúčtování nám zaslala, s ním nesouhlasíme, ptali jsme se, kde k těm číslům přišla, ale v zásadě se nijak nevyjádřila, poslala, ale zálohu přeplatků.
Můj dotaz zní: máme právo na sankce spojené s neposkytnutím vyúčtování služeb, spojených s nájmem bytových prostor? Tuším, že může dát nájemník pronajímateli "pokutu" za každý den prodlení, kdy pronajímatel nevyhotovil vyúčtování služeb.
Lze to i bez předchozího vyzvání? (tzn. musí si automaticky pronajímatel hlídat tyto lhůty) nebo neupozornění nájemníkam na povinnosti pronajímatele hraje nějakou roli? Vyúčtování snad má předložit bez vyzvání.
Děkuji, Bedřiška
Komentáře vytvořeny pomocí CComment