Měl bych dotaz ohledně nájmu bytu. 04/2018-04/2019 pronajímáme bytovou jednotku v RD. Nájemnice platí nájemné po splatnosti cca 5-10 dní, několikrát jsem jí musel urgovat, vždy se na něco vymluvila, ale zaplatila. Spíš si často stěžuje na vybavení bytu, žádá opravy nábytku, výměnu drobného vybavení (žárovky, prahy apod.) Tchýně, jako správce nemovitosti, s ní neustále něco řeší.
Nájemní smlouvu má na dobu určitou do 30.4. s automatickým prodloužením o rok, pokud se jedna či druhá strana s minimimálně dvouměsíčním předstihem nerozhodne pro ukončení.
Nyní nastal problém, kdy z balkónu nad ní zatéká a roh stropu u ní v bytě je mokrý a plesniví. Zajistili jsme nápravu, ale vzhledem k vytíženosti stavební firmy bude oprava hotova cca za měsíc od nahlášení havárie nájemcem.
Takže paní vznesla dotaz na slevu z nájmu.
My jsme se rozhodli, že bychom jí spíše dali výpověď, nejlépe dohodou. Jako důvod bychom uvedli pozdní placení nájemného a též nutnost stavebních úprav a oprav v bytě, kdy nebude možno byt užívat k bydlení. A pochopitelně bychom hledali jiného nájemníka.
Není tento postup v nějak v rozporu s občanským zákoníkem? Co když nájemník nebude souhlasit s výpovědí a bude trvat na automatickém prodloužení smlouvy a na náhradním bydlení v době oprav?
Případně má nájemnice nárok na slevu z nájmu z důvodu plísně na balkoně, která nikterak neomezuje užívání bytu?
Děkuji za odpověď, Mirek
Komentáře vytvořeny pomocí CComment