Pracuji jako řidič autobusu u společnosti RegioJet. Mimo základního platu dostáváme i nenárokové osobní ohodnocení (OH). V mém případě je to cca 5.500 Kč. V srpnu 2019 firma zrušila stevardky, avšak chtěla zachovat stejnou úroveň služeb, včetně obdržení horkých nápojů zdarma, které stevardka během jízdy roznášela.
Proto nám vedoucí nařídili, abychom kávovar nechali zapnutý, aby si cestující mohli během jízdy sami pro kávu chodit. S tím jsme zásadně z bezpečnostních důvodů nesouhlasili a navíc tím cestující nepřímo vybízíme porušovat zákon, který hovoří o připoutání se během jízdy. Nadřízení toto připustili, nicméně nás upozornili, že pokud nebudeme kávovar zapínat, zkrátí nám výplatu o výše zmíněné OH. A toto se i děje. Přesto, že já kávovar zapínám (jelikož si nemohu dovolit o tak vysoké částky přicházet), tak na základě zcela neověřitelných písemných stížností od cestujících mi OH také nebylo vyplaceno. Když jsem se ohradil, že to není pravda, jelikož kávovar zapínám, nezajímalo je to. Toto se může opakovat stále, proto jsem se na vás obrátil. Lze se proti tomu nějak bránit i když je OH nenárokové? Postupují nadřízení v souladu se zákonem? Děkuji, Tomáš.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment