V obchodě s počítači jsem reklamoval jednu komponentu. Později se ukázalo, že byla špatně nainstalovaná mnou jako uživatelem počítače. Za neoprávněnou reklamaci jsem dostal pokutu 1000 Kč. Má na toto prodejce právo? Robert
Toto je poměrně častá otázka. Většinou se prodávající vymlouvají na to, že bylo potřeba nějakým znalcem nebo odborníkem posoudit vadu.
Prodávající na takovýto poplatek nemá právo. Není možné omezovat práva spotřebitele tím, že reklamace bude zpoplatněna.
Takže pokud nějaký prodávající spotřebiteli za neuznanou reklamaci účtuje nějakou částku, měli by mu dát najevo, že s tím nesouhlasí, že prodávající jedná protiprávně. Pokud ani pak nebude možné se s prodávajícím domluvit je možné dát podnět k prošetření České obchodní inspekci.
Komentáře vytvořeny pomocí CComment