Daně, obchod, živnost, podnikání
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 2233
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Asi před rokem jsem z internetového obchodu koupila vanu s otočným umyvadlem do bytového jádra. Zboží v pořádku došlo, asi týden poté jsem vanu s umyvadlem nechala odborně instalovat (instaltérské firmě) do našeho bytového jádra.
Nyní zhruba po roce používaní a zjišťování původu zápachu kolem umyvadla jsme zjistili, že se na podpůrném koši začala po kusech olupovat barva (pod ní je rez) a že umyvadlo již není otočné. Umyvadlem jsme delší dobu neotáčeli, ale v návodu nebyla zmínka o tom, že se má pravidelně otáčet nebo třeba nějak ošetřovat. Reklamovala jsem zboží prodejci, a jelikož koš nelze rozebrat a poslat prodejci (je to slepené rzí a navíc instalováno k odpadu), domluvili jsme se, že zašlu fotografie vady a zaslala jsem 2 fotografie.
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 7330
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Asi před rokem jsem z internetového obchodu koupila vanu s otočným umyvadlem do bytového jádra. Zboží v pořádku došlo, asi týden poté jsem vanu s umyvadlem nechala odborně instalovat (instaltérské firmě) do našeho bytového jádra.
Nyní zhruba po roce používaní a zjišťování původu zápachu kolem umyvadla jsme zjistili, že se na podpůrném koši začala po kusech olupovat barva (pod ní je rez) a že umyvadlo již není otočné. Umyvadlem jsme delší dobu neotáčeli, ale v návodu nebyla zmínka o tom, že se má pravidelně otáčet nebo třeba nějak ošetřovat. Reklamovala jsem zboží prodejci, a jelikož koš nelze rozebrat a poslat prodejci (je to slepené rzí a navíc instalováno k odpadu), domluvili jsme se, že zašlu fotografie vady a zaslala jsem 2 fotografie.
Nyní zhruba po roce používaní a zjišťování původu zápachu kolem umyvadla jsme zjistili, že se na podpůrném koši začala po kusech olupovat barva (pod ní je rez) a že umyvadlo již není otočné. Umyvadlem jsme delší dobu neotáčeli, ale v návodu nebyla zmínka o tom, že se má pravidelně otáčet nebo třeba nějak ošetřovat. Reklamovala jsem zboží prodejci, a jelikož koš nelze rozebrat a poslat prodejci (je to slepené rzí a navíc instalováno k odpadu), domluvili jsme se, že zašlu fotografie vady a zaslala jsem 2 fotografie.
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 1901
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Asi před rokem jsem z internetového obchodu koupila vanu s otočným umyvadlem do bytového jádra. Zboží v pořádku došlo, asi týden poté jsem vanu s umyvadlem nechala odborně instalovat (instaltérské firmě) do našeho bytového jádra.
Nyní zhruba po roce používaní a zjišťování původu zápachu kolem umyvadla jsme zjistili, že se na podpůrném koši začala po kusech olupovat barva (pod ní je rez) a že umyvadlo již není otočné. Umyvadlem jsme delší dobu neotáčeli, ale v návodu nebyla zmínka o tom, že se má pravidelně otáčet nebo třeba nějak ošetřovat. Reklamovala jsem zboží prodejci, a jelikož koš nelze rozebrat a poslat prodejci (je to slepené rzí a navíc instalováno k odpadu), domluvili jsme se, že zašlu fotografie vady a zaslala jsem 2 fotografie.
Nyní zhruba po roce používaní a zjišťování původu zápachu kolem umyvadla jsme zjistili, že se na podpůrném koši začala po kusech olupovat barva (pod ní je rez) a že umyvadlo již není otočné. Umyvadlem jsme delší dobu neotáčeli, ale v návodu nebyla zmínka o tom, že se má pravidelně otáčet nebo třeba nějak ošetřovat. Reklamovala jsem zboží prodejci, a jelikož koš nelze rozebrat a poslat prodejci (je to slepené rzí a navíc instalováno k odpadu), domluvili jsme se, že zašlu fotografie vady a zaslala jsem 2 fotografie.
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Obchodní právo, vztahy, smlouvy
- Zobrazení: 2333
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Dodával jsem jako subdodavatel práci. Vyskytly se údajné vady na dodávce díla. Kontaktoval jsem dodavatele, že tyto vady budou odstraněny mojí osobou. Ten toto odmítnul, zakázal mi vstup do objektu a vady odstranil sám. Náklady s tím spojené se mi teď snaží naúčtovat, respektive nechce doplatit dlužnou částku, která se rovná vyúčtování oprav. Jde o to, že mi nebylo umožněno jak dodavatelem, tak investorem vady shlédnout, seznámit se z rozsahem oprav a tyto vady na vlastní náklady opravit.
Šlo o dodávku stavebních úprav sociálního zařízení ve škole. Investor je obecní úřad a potažmo sama škola. Byl jsem najatý dodavatelem, fyzickou osobou na tyto rekonstrukční práce včetně dodávky materiálu. Jednalo se o obložení stěn, položení dlažeb a dodávku sádrokartonových podhledů.
Objednatel prací byl dodavatel a ten nyní odmítá doplatit za výše uvedené dílo. Prosím o radu, jak v tomto případě postupovat. Děkuji za odpověď, Miloš
Šlo o dodávku stavebních úprav sociálního zařízení ve škole. Investor je obecní úřad a potažmo sama škola. Byl jsem najatý dodavatelem, fyzickou osobou na tyto rekonstrukční práce včetně dodávky materiálu. Jednalo se o obložení stěn, položení dlažeb a dodávku sádrokartonových podhledů.
Objednatel prací byl dodavatel a ten nyní odmítá doplatit za výše uvedené dílo. Prosím o radu, jak v tomto případě postupovat. Děkuji za odpověď, Miloš
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 9450
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Chci zřídit věcné břemeno užívání rodičů v mém rodinném domě. Zajímalo by mně, jak je to s jeho oceňováním (toho věcného břemene). Jak se cena věcného břemene vypočítá. Chci rodiče ubytovat zdarma, ale prý to není možné. Bude se platit z určené hodnoty věcného břemene nějaká daň, případně nějaké poplatky a komu? Když budu dle nějakých zákonů donucen od rodičů něco vybírat, budou se z toho platit nějaké odvody? Prosím o sdělení dalších případných okolností a nutných věcí týkajících se věcného břemene. Jak je to, když jeden z rodičů zemře? Věcné břemeno pokračuje dál i když bylo formulováno jako pro manželský pár? Břetislav
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Finanční právo, daně, kompenzační bonus
- Zobrazení: 2567
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Chci zřídit věcné břemeno užívání rodičů v mém rodinném domě. Zajímalo by mně, jak je to s jeho oceňováním (toho věcného břemene). Jak se cena věcného břemene vypočítá. Chci rodiče ubytovat zdarma, ale prý to není možné. Bude se platit z určené hodnoty věcného břemene nějaká daň, případně nějaké poplatky a komu? Když budu dle nějakých zákonů donucen od rodičů něco vybírat, budou se z toho platit nějaké odvody? Prosím o sdělení dalších případných okolností a nutných věcí týkajících se věcného břemene. Jak je to, když jeden z rodičů zemře? Věcné břemeno pokračuje dál i když bylo formulováno jako pro manželský pár? Břetislav
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 3485
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Vloni v září jsem si zakoupil mobilní telefon, který jsem během roku 3x reklamoval a prodejce mi reklamaci na konec uznal a informoval mě o této skutečnosti emailem. Toto se uskutečnilo 15.8. s příslibem vracení peněz na můj účet. Do dnešního dne mi peníze na účet nepřišly a nikdo se mnou nekomunikuje. Šlo o nákup přes e-shop. Mohli byste mi prosím poradit, jak mám dále postupovat? Nemám ani telefon, ani peníze. Děkuji, Roland
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 3743
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Vloni v září jsem si zakoupil mobilní telefon, který jsem během roku 3x reklamoval a prodejce mi reklamaci na konec uznal a informoval mě o této skutečnosti emailem. Toto se uskutečnilo 15.8. s příslibem vracení peněz na můj účet. Do dnešního dne mi peníze na účet nepřišly a nikdo se mnou nekomunikuje. Šlo o nákup přes e-shop. Mohli byste mi prosím poradit, jak mám dále postupovat? Nemám ani telefon, ani peníze. Děkuji, Roland
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 7238
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Mám od jisté firmy namontována plastová okna a vchodové dveře. Problém je s dveřmi, ve kterých je výplň od subdodavatele. Tuto výplň jsem již jednou reklamoval, po 1 roce od namontování byla pro praskliny vyměněna. Ale po dalším roce popraskala znovu. Po druhé reklamaci mi bylo sděleno, že subdodavatel již neprovozuje činnost a proto mi firma, která montovala okna a dveře, nabídla náhradní výplň od jiného výrobce. Už nenabízí ale plastové, nýbrž pryskyřičné, odolnější. Ale zároveň chtějí doplatek. To ale nechci akceptovat, jelikož už tak byly dveře drahé (cca 32.000 Kč) a teď by měli být ještě o 5000 Kč dražší. Navíc vzhledově neodpovídají našim představám. Musím přistoupit na jejich nabídku, nebo bych mohl odstoupit od smlouvy již po druhé reklamaci, která nemůže být vyřízena, když neexistuje dodavatel současné popraskané výplně? Bylo by případné odstoupení od smlouvy platné i pro okna, kdy? Vše bylo totiž montováno jako jedna zakázka? Děkuji, Petr
- Základní údaje
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zobrazení: 2230
Pomohl Vám tento článek? Pokud ano, klikněte prosíme na 5 hvězdiček. Děkujeme! :)
Mám od jisté firmy namontována plastová okna a vchodové dveře. Problém je s dveřmi, ve kterých je výplň od subdodavatele. Tuto výplň jsem již jednou reklamoval, po 1 roce od namontování byla pro praskliny vyměněna. Ale po dalším roce popraskala znovu. Po druhé reklamaci mi bylo sděleno, že subdodavatel již neprovozuje činnost a proto mi firma, která montovala okna a dveře, nabídla náhradní výplň od jiného výrobce. Už nenabízí ale plastové, nýbrž pryskyřičné, odolnější. Ale zároveň chtějí doplatek. To ale nechci akceptovat, jelikož už tak byly dveře drahé (cca 32.000 Kč) a teď by měli být ještě o 5000 Kč dražší. Navíc vzhledově neodpovídají našim představám. Musím přistoupit na jejich nabídku, nebo bych mohl odstoupit od smlouvy již po druhé reklamaci, která nemůže být vyřízena, když neexistuje dodavatel současné popraskané výplně? Bylo by případné odstoupení od smlouvy platné i pro okna, kdy? Vše bylo totiž montováno jako jedna zakázka? Děkuji, Petr